29/11

Idag så gick vi upp tidigt även fast vi skulle ha sovmorgon! Gick ut och letade nudlar i evigheter för att kunna äta det till frulle sen tog vi på oss skorna och traskade till jesselton där vi åkte båt till ännu en ö, dock sapi Island idag! Så där låg vi och sola och bada till regnet kom. Sen när vi skulle åka båt hem så typ racear våran båt med två andra båtar och typ kör i deras vågor och grejer! Fyfan va så läskigt att jag vill kasta nåt på chauffören och ställa mig upp och skrika "VAFAN KAN DU ÅKA LITE SAKTARE!!!!!" ville nästan börja gråta också, SÅ läskigt var det. Kändes som vi skulle välta och dö. Var så arg!!!

Sen kom vi alla fall tillbaks till hostlet så nu har vi duschat och ätit lite. Och nu vet vi inte vad vi ska göra.. vill till Bali!!!

Fast först ska vi till Singapore så dit drar vi på måndag.

25-28/11

Ojoj vad jag är dålig på att blogga haha! Men dagen efter djungelturen bestämde sig jag och Linda att vi alla fall var tvungna att se en orangutang när man är i borneo så då tog vi taxi till ett orangutang center och det var det vi såg, endast en orangutang haha! Sen gick vi vidare, träffade på en svensk kille som vi glatt följde efter och hamnade på en liten djungeltur idag med, FAST med flipflop. Japp vi var dränkta med lera. Såg inga djur, mycket förvånade!! Efter det såg vi på någon film om orangutangerna, så himla söta alltså!! Sen blev det hemfärd, dela taxi med en gammal britt som jobbade på centret så han gav oss massa förslag på saker att göra när vi kom till kota kinabalu!

När vi kom hem blev det att köpa lite gotteri för bussresan dagen därpå och sen såg vi på hunger games!!

Igår så gick vi upp tidigt för att ta en buss till kota kinabalu, tog 7 timmar men kändes konstigt nog bara som typ 3, så de var skönt!! Sen när vi kom fram så checkade vi in på ett hostel, gick runt och kollade lite, gick till ett shopping center sen hem för att kolla på paradise hotell!

Idag så bytte vi hostel, sen tog vi båt ut till ön mamutik där vi solade och plaskade i vattnet!! Sjukt skönt. Dock massa kineser som försökte fota oss hela tiden, typ låtsdes fota sin familj så ligger vi i bakrunden, fan nästa gång de tar fram kameran ska jag ta fram min och fota dom!!!!! Blir så arg, aja nu har vi precis ätit och ska väl hitte på någe att göra..

Längtar till Bali då man kan festa liten igen och klä upp sig, sminka sig!! Fyfan, har inte sminkat mig på evigheter därav inga egopics här på bloggen ;)

Tjing

22-24/11

Okej, ska försöka sammanfatta de senaste dagarna ganska kort!

I fredags tog vi bussen till sandakan, där checkade vi in på ett hostel, käkade mat, duschade, kollade djungelturer, bokade en djungeltur och lite mer!

I lördags så åkte vi till en djungel! Först så fick vi slappa lite, sen var det dags för en båttur på floden! Då såg vi lite söta apor, fula apor och massa fula vita fåglar! Sen kom vi hem då blev det lunch, inte världen godaste.. sen skulle vi ut i djungeln! Tog på mig ett par stövlar som det självklart skulle vara hål i och så den fina regnjackan! Sen vandrade vi ut i mörkret med våra ficklampor. Såg inte ett skit, jo en fågel och en orm men aa. Blev istället lerig om fötterna och smutsade ner mina fina träningsbyxor. Efter turen blev det hem och spela kort sen läggdags.

Igår så gick vi upp vid 6 för att åka på floden igen, såg inte mycket då heller, lite fler apor, krokodiler och ännu fler fula vita fåglar! Funderar på att göra ett fotoalbum av dom och sen sätta upp väggarna hemma i rummet!! Japp, sen blev det hem för frulle och därefter skulle vi till oxbow lake, och för att ta sig dit skulle vi genom djungeln! Svettades som att man precis tagit en duscha, stövlarna läckte in så gick i lera i två timmar, fick massa blodiglar innanför regnjackorna och på det så slår jag i huvudet i en stor pinne för jag var så fokuserad på att inte kliva i de djupa vattenpölarna. Sen kom vi till oxbow lake, såg exakt ut som floden vi åkt på redan.. så inget meningsvärt med det. Sen traska vi hem för lunch. Efter det blev det att sova tills nästa båttur var! Såg samma djur som innan och så hem för middag. Sen istället för vandring på kväll så åkte vi båt ÄNNU en gång, det var faktiskt mysigt! Kollade på stjärnorna och kände en ljuvlig doft av bajs.. sen hem för kortspel och därefter läggdags!

Idag blev det frulle sen bussen tillbaka till sandakan så nu sitter vi här och ska googla lite på vad vi vill göra i Malaysia innan vi drar vidare till Bali!

Kan ju alla fall konstatera att jag verkligen inte är en djungeltjej! Har aldrig mått så dåligt som jag gjorde när vi gick i leran och svettades ihjäl! Men då var man en erfarenhet rikare! Det bästa på trippen var nog det supersöta kattungarna dom hade, ååh så gosiga, vill ta med dom hem.

Herrå

21/11

Idag blev det en båttripp ut till ön sibuan där vi låg och snorkla ett bra tag, sjukt härligt, dock var det massa maneter överallt som brändes och hade sig.. sen började det också spöregna men det var ganska skönt när man ändå låg ute på havet och flöt!! Sen åkte vi in mot land och då sprack himlen upp så vi passade på att sola en stund. Sen blev det mer snorkling och lunch på det! Såg massvis med fina fiskar och så en stor sköldpadda!

Efter några timmar blev det hemfärd och då gick det från solsken till regn på bara några minuter. Började spöregna så när vi var framme fick vi springa hem i regnet..

När vi kommit hem blev en efterlängtad dusch och sen mötte vi de andra brudarna på standard restaurangen där vi åt middag och nu sitter vi utanför hostlet och väntar på att klockan ska bli läggdags!

Imorn tar vi bussen till sandakan där vi ska leta lite djungelturer!

20/11

Idag så gick vi upp tidigt för att äta frulle, helt okej frukost för en gångs skull haha!! Sen checkade vi ut och bytte till ett billigare hostel, lämnade tvätten, duschade och sen drog vi till de andra tjejernas hostel för att bestämma vad vi ville göra för tripp imorn. Så vi åt lunch sen skiljdes vi åt men möttes upp på samma restaurang lite senare! Så satt vi där ett bra tag, drack lite, pratade massa och åt middag!

Nu har vi precis kommit hem till hostlet igen så blir att packa en väska till imorn, då ska vi ut till en ö och snorkla!!

Känns jättekonstig att vara här, är typ nästan de enda turisterna, så man känner sig lite uttittad! Meen vi ska bara vara här imorn sen har vi planerat att åka till sandakan i borneo för att ta en djungeltur på 3, 4 dar!!

18-19/11

Igår blev det mestadels bara resande för mig och Lenny, båt och buss i minst 9 timmar för att hämta mitt pass i penang sen ta oss till kuala lumpur! Vi kom väl dit runt halv två på natten så checkade in på reggae mansion som vi bodde på förra gången. Så gick vi upp tidigt idag för att åka till flygplatsen! Blev värsta ovädret så flyget blev försenat, men det gjorde inte oss så mycket.

Nu är vi i alla fall i Borneo, har precis träffat Jenny och Angela så satt på en bar en stund och nu har vi kommit tillbaka till hotellet som förövrigt ligger ute på vattnet! Jättemysigt!!

Första intrycket här känns sådär, fick höra massa saker om att folk blivit kidnappade och skjutna av filippinska muslimer(?) såååå aa.. här ska ingen gå ensam minsann!!!!

Nu är det sovdags och imorn ska vi boka djungeltur förhoppningsvis! Natti

17/11

Dagen började med lite film, sen gick vi till McDonalds och åt frunch för att sen försöka hitta nåt ställe att köpa båtbiljett tillbaka till penang. Men vi hittade ingenting så slutade med att vi var tvungna att ta taxi till båtstationen för att köpa biljett för morgondagen sen åka hem igen! Juste, checkade också in på ett nytt hotell, också nära stranden. Så när vi kom hem la vi oss direkt där för att sola och bada. Sen blev det dusch och så middag på en mexikansk restaurang!! Och nu har vi precis spelat kort i evigheter så nu ska vi snart sova! Imorn åker vi som sagt till penang, hämtar mitt pass(!!!!!) och sen vidare till kuala lumpur för att sen flyga till Borneo, woop woop!!!

16/11

Idag så gick vi upp skapligt för att äta frukost men som vanligt så är den inget att ha, så blev bara lite melonbitar!! Efter frulle så fick vi byta rum och kom ännu närmare stranden än innan. Sen tog vi taxi till linabanan som skulle gå typ 700 meter upp för ett berg! Så vi åkte den, ganska läskigt om man skulle vara höjdrädd, men cool som jag är så var jag inte så rädd. Sen drog vi vidare till ett vattenfall där vi plaskade lite och efter det åkte vi hem för att ta en powernap i solen!!

När vi sedan vaknat till liv så gjorde vi oss iordning för middag och nu har vi precis kommit hem från att ha kollat efter något billigare hotell för imorgon natt! Nu blir det lite kortspel sen läggdags tror jag. Saknar phi phi och strandpartyna :((

15/11

Idag gick vi upp skapligt för att äta frukosten som va inkluderad, MEN det var endast äckligt rostbröd så vi gick till 7 eleven och köpte nudlar sen tog vi taxin till färjan! Så hoppade vi på och 3 timmar senare var vi framme. Då hoppade vi in i en taxi men efter en stund märkte vi att det inte var någon taxi eftersom att den varken hade taxameter eller nåt visitkort(?) så vi trodde han skulle köra oss nån annanstans haha. Men som tur va kom vi rätt!!

När vi var vid hostlet som några engelsmän hade rekommenderat så fick vi kika in i rummen men i första var det en ödla och i det andra satt en groda i badrummet haha så vi gick vidare och frågade ytterligare 4 hostel/hotell men inget verkade locka! Så tillslut hittade vi ett fräscht precis vid stranden!! Dock märkte jag att jag glömt mitt pass (!!!!!!) på hostlet i penang så vi måste dit innan nästa destination.. men de kunde hålla det i säkerhet tills jag kom, tack o lov!!

Så vi packade upp våra grejer och gick direkt ner och la oss där i några timmar sen upp och duscha för att sen gå och äta middag! Så nu har vi precis kommit hem och ska snart möta några svenskar för lite drinkar.

Det var det, tjing

14/11

Inatt vid halv 5 var vi framme vid ett hostel som vi hade kollat upp igår! Så vi plingade på, värsta läskigt ringklockeljud, så kom en gubbe och öppnade innerdörren så han såg oss. Kändes verkligen som att man hälsade på ett spökhus, så frågade vi om det fanns nåt ledigt rum och det fanns det som tur var!! Så vi blev ledda till rummet så somnade jag kanske inte förrens 6 halv 7, så tänkte vi gå upp vid 9 oh äta frulle men det orkade nog ingen av oss..

Så vid 12 gick vi upp och hittade ett café där vi åt lite bagels sen gick vi tillbaka, duschade, spelade kort och bara slappade medans regnet öste ner utanför oss. När det hade lugnat ner sig drog vi och åt middag sen hem igen. Så nu ser vi på the hobbit sen blir det läggdags. Imorn ska vi upp tidigt sen åka båt över till langkawi och leta efter boende!!

Känns lite mer som att vi är riktiga backpackers nu haha, förut har vi alltid bokat boende innan vi kommer till stället men nu har vi faktiskt några gånger bara åk dit sen letat på plats! Och det är så det ska vara, yeshbox!!

11-13/11

Vi tog som sagt en powernap, typ hela resten av dagen faktiskt! Blev mest slappande, alla var ju ganska så döda! Joo, gick förresten lite i chinatown.

Iförrigår så blev det upp tidigt för att sen hitta ett shoppingcenter, åkte till time square men det var inget att ha så vi fortsatte till pavillion istället! Där hittade vi alla affärer vi ville till och shoppade väl lite, men det mesta ska vi köpa innan vi åker hem!! Efter shoppingrundan så.. ae kommer faktiskt inte ihåg va vi gjorde, typ duscha och sov kanske!

Igår så åkte vi till ett elektronikställe där kellan fynda en tab! Efter det åkte vi tillbaka till hostlet för att möta lucie som vi mötte i phuket! När hon kom hit så gjorde vi oss iordning sen åkte vi till petronas twin towers(?) där vi kollade runt lite, sen bestämde vi oss för att se på bio haha! Så det blev Carrie, inte världens bästa kanske.. sen åkte vi hem, träffade några sköna engelsmän och sen gick vi upp till rooftopbar och sen efter det var det läggdags!

Idag så gick vi till busstationen först och köpte bussbiljetter till penang, så vi 12 i natt åker vi dit. Efter det åkte vi till pavillion igen och sen skulle vi ta en taxi till en fin park men chauffören lyckades köra oss fel. Så vi hamnade i fel park där det var helt öde och helt plötsligt börjar det spöregna, åska och blixtra så vi gömde oss under ett litet tak med två indier haha! Så fick vi stå där kanske en halvtimme men regnet slutade aldrig så lucie sprang och lånade ett paraply så gick vi i omgångar till busstationen, så hitta hon en taxi så vi kom hem tillslut. Eftersom vi hade checkat ut idag så kunde vi inte gå upp till rummet så satt och prata lite lobbyn då en brittisk tjej övertala oss att följa med till skybar för ladies night, så vi lånade en toa och bytte om och sminkade oss för att sen ta tunnelbanan dit! När vi var framme så fick vi varsin margarita och satte oss där vi hade bästa utsikten!! Sen kände vi oss lite hungriga så tog taxi till ett indiskt ställe där man åt maten på bananblad haha. Och nu har vi precis kommit till hostlet igen, så sitter i lobbyn och väntar på att klockan ska vi 11 då vi ska dra oss till busstationen!

Nu ska jag alla fall byta om och ladda min mobil. Tjingtjing

OCH NAEEEE, nu märkte jag att jag hade raderat ALLA bilder som jag fixat och trixat så de skulle bli bra till bloggen för jag tänkte att jag redan hade bloggat, jävla bajs!!! ååh, måste jag gör om det........ dingdong dingdong (som thaitanten i patong skulle säga)

8-10/11

I förrigår så blev det lite strandhäng sen efter det gick vi hem och gjorde oss iordning för att sen äta indiskt, lika gott denna gång! Efter det drog vi hem, tog en pownernap tror jag haha, sen blev det lite drickspel med hostlet! Blev lite segt efter ett tag så vi drog ut, först till grabbarnas för lite buckets och drinkar sen vidare mot "strippklubben" där jag omedvetet blev utmanad på fyra i rad av en thaitant som jag var tvungen att bjuda på en drink eftersom att jag förlora... sen träffade vi på två svenskar som vi mötte på phi phi som vi hängde lite med. Sen drog vi till seduction för lite dans sen blev det sub och sen hemgång. När vi kom hem kom engelsmännen som delar rum med oss också hem så då blev det lite svenska lektion och lite sång innan läggdags haha.

Igår gjorde vi inte alls mycket, regnade på förmiddagen.. så blev mest ätande och sovande till kvällen då vi drog med några rumskamreter för att möta upp Jenny och Jessica sen äta middag!! Efter middagen drog vi till några barer för att bli aningen fulla för att vi planerade att gå på pingpongshow... kan ju säga att jag var verkligen inte tillräckligt full. Fyfan medelålderstanter som skjuter ut saker och levande djur från underlivet, vidrigaste någonsin haha!! Efter den sjuka upplevelsen drog vi till en nattklubb och sen blev det hemgång!

Kom hem vid kvart i 3 på natten och vi skulle upp kl 4 för att fixa frukost och sen ta taxi till flygplatsen men inget alarm gick igång så alla försov sig och vakna typ 20 min innan taxin skulle komma hah.. men vi hann! Så nu är vi på finaste hostlet i kuala lumpur i Malaysia. Ska ta en powernap nu sen ska vi utforska lite! Woop woop

7/11

Idag blev det strandhäng och plask i havet! Efter det drog vi hem och duscha för att sen äta lite lunchelilunch och kort efter det blev det pizzadags för oss och Byron! Sen så gick vi hem och gjorde oss iordning så drog jag, Linda och en till tjej från hostlet till syndrom där vi delade på några buckets och träffade trevliga australiensare som vi sen följde med till seduction(?), ett ställe som liknade puls fast bättre folk!! När vi kände att vi dansat färdigt så drog vi till två andra nattklubbar men inget var att ha så nu har vi precis kommit hem och ska väl snart sova om jag orkar ta mig upp för trappen..

5-6/11

Det blev lite drinkar på grabbarnas som jag skrev och efter mycket påklängande och närgångnande(haha?) av gruskillarna och en 18 årig tjej som inte ville lämna våran sida så drog vi till syndrom istället och hängde med Jesper och jidde/jibbe som jobbade där! Satt och snacka om allt möjligt sen väntade vi på att dom skulle ha ett möte med kollegorna efter stängning så följde vi med dom till subway! Riktigt trevlig kväll måste jag säga!!

Igår så åkte vi och en kille som hette Byron till kata beach för att flyta på vågorna och sola! Sjukt mycket finare strand än patong beach måste jag säga! Efter den trippen åkte vi hem och duschade för att sen gå till en indisk restaurang och äta! Fifan va gott, och har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv!! Sen blev det hem för att sova.

Idag så åkte vi på en utflykt, åkte bamboo rafting, red på elefant, såg ett minivattenfall, ananasfarm(?), var på ett minizoo där vi såg krokodiler, gibbonapor och sköldpaddor, åkte till en plats där tsunamin hade varit och fick lite berättat om det för oss! Hon som berättade det hade klarat sig från den men mist hela sin familj, så himla sorgligt. Sen så fick vi se där de födde upp sköldpaddor, och hjälpte de äldre som blivit skadade! Utflykten var okej, men vi fick en rysk guide som inte pratade engelska med oss plus att hon glömde oss på ett ställe.. haha

När vi kom hem så gjorde vi oss iordning sen drog vi, två finnar och Byron till en svensk restaurang och åt! Och nu har jag precis vaknat efter en lång powernap eller precis och precis, var väl en timma sen kanske haha! Iaf tjejerna är ute mendans jag sitter här, funderade på om jag skulle möta upp dom men njeee

3-4/11

Kenny kände sig inte så bra igår så det blev bara en utgång för mig och Lenny! Vi drog först till typ en strippbar hahaha.. där vi tog varsin öl! Måste lära mig dricka öl nu bara för att det är typ 100 thb billigare. Alla fall det var sjukt imponerande hur viga tjejerna var och hut mkt dricks dom får!! Förlåt mamma och pappa men jag och Linda ska bli strippor..

Sen gick vi och letade efter grabbarna grus som vi sen hittade, kändes skönt att äntligen hitta några svenskar att prata med, dock visade det sig alla killar vi lyckades prata med jobbade där men var lediga.. haha! Så där delade vi på några buckets och hade det kul. Efter det följde vi med en kille till White room men det var inget att ha så gick vidare till Stockholm syndrom för att träffa ytterligare några svenskar. Och så avslutades kvällen med subway, SÅ JÄVLA GOTT!!!

Idag på morgon så hämtade vi vår tvätt och alla våra vita kläder var gula :(((( fy!! Sen gick vi och la oss på stranden där vi träffa grabbarna grus, så badade lite med dom sen gick vi hem för att duscha och göra oss iordning för lunch! Jappjapp, efter det gick vi runt och kollade lite och sen bestämde vi oss för att se på bio, blev en thailändsk skräckfilm hahahah, så jävla dålig... filmen var väl lite läskig, fast läskigast var tanten som satt själv några stolar i från och pratade med den tomma stolen bredvid henne genom hela filmen!!

Nu ska vi hitta nånstans att äta middag sen så blir det nog några drinkar på grabbarnas!

1-3/11

I förrigår blev det faktiskt en lugn kväll, vi var dock sugna på att gå ut men vi höll oss! Gick istället och köpte sjukt mycket med gotteri, men blev bara illa mående när vi hade börjat äta lite så mycket av det slängdes haha.. sen så blev det sängdags!!

Igår så vaknade vi skapligt för att packa det sista, sen väntade vi på att klockan så bli ett då båten skulle ta oss till phuket!! Var lite sorgligt att lämna stället faktiskt, men som alla säger: man måste tvinga sig från ön så småningom!

När vi var framme i phuket så tar en minibuss oss till ett hostel i phuket town, helt okej ställe tills jag stod i duschen och precis hade tvålat in mig och allt vatten tar slut haha.. INTE OKEJ!! så fick sätta mig på rummet och låta tvålen torka in tills vatten sen gick igång. Blev en läggdags tidigt igår också, fanns inte så mycket att göra en lördagkväll där vi befann oss iaf!

Så idag tog vi bussen till patong, alla som vi har pratat säger att det är en skitstad men jag har bara fått bra intryck än så länge! hostlet vi bor på är helt okej och tar bara 2 min till stranden. Så direkt när vi anlände bytte vi om till bikinis och sprang dit för att bada, mötte också två amerikanare som vi snackade lite med och de tipsa om lite grejer man kunde hitta på här!

Efter stranden drog vi hem och duschade sen åt vi lunch och nu har vi precis kommit hem efter lite shopping! Ikväll ska vi nog försöka festa till det lite

Glömde nämna att jag och Linda gjorde sånt där fiskspa, när fiskar äter upp fötterna på en, fyfan va äckligt det va.. längsta tio minuterna någonsin haha..

31/10-1/11

Igår blev det halloweenklädesjakt med Lenny, bestämde att vi skulle vara Harry Potter först men hittade inga bra grejer eftersom att det inte fanns nån speciell affär med halloweendräkter så vi blev hippies istället haha! Så hände det inte så mycket förrens middag sen efter det gjorde vi oss iordning för förfest, riktigt trevligt faktiskt! När vi alla kände oss lite runda om fötter drog vi vidare till irish pub och sen efter det till relaxbar där vi hängde lite med Clem! Och så blev det ju stranden efter det såklart, dock tappade vi alla bort varandra hela tiden och alla tre gick hem själva haha! När jag kom hem hade Linda redan däckat ganska snyggt i sängen hahah!! Ville lägga upp bild på det men fick inte :( sen så kom en katt in i rummet som aldrig ville gå ut.. Sen däckade också jag med kläderna på, handväskan runt mig och mobilen i famnen haha!!

Idag har vi legat på stranden och badat lite. Sen gick vi upp till viewpoint, och för att komma dit var man tvungna att gå upp för massa jävla mördartrappor, var helsvett när var framme!! Haha sen gick vi ner och åt på en mexikansk restaurang där jag drack godaste bananshaken ever!! Och nu har vi inte gjort så mycket, blir nog faktiskt en lugn kväll ikväll höhö

Och nu blev textstilen jättekonstig bara för att jag kopiera från anteckningar, blä