30/10

När vi sen blev klara för fest, så drog vi då och kollade på fotona från dagen på dojo haha, fyfan va fula vi va!! Sen så följde vi med fotografen, Clem hette han haha, till relax bar! Där körde vi fyra i rad  och nåt annat spel och förloraren fick dansa på bordet, sen blev det tillslut att vi alla stod på borden och dansa! Efter det drog vi till stranden och röjde med grannarna precis de andra kvällarna och den avslutades precis som de andra kvällarna med pizza ehehe

Igår blev det lite party också, så vi drog till dojo för att dela på en bucket sen träffade vi kate och de andra grannarna på en annan bar så då blev det ytterligare några bucket som vi sen tog ner till beachpartyt där vi röjde dansgolvet! Sen blev det pizza och hem för att sova men då kommer Kelsey och säger att hon vill tillbaka till stranden så då följde jag med henne så hittade vi Dominic och Luke! Så drog vi och käkade igen sen hem för att efterfesta nån kvart med dom, haha!

Idag så gick vi först och åt frunch, blev grekisk sallad, sååå gott!! Sen var det dags för partybåten, då åkte vi först till ett berg där det var cliffjumping! Då var vi tvungna att bestiga berget en bit och jag trodde jag skulle dö, skakade sjukt mycket och ville bara gå ner igen haha, men enda sättet att ta sig ner på var att hoppa från klippan, efter många djupa andetag så hoppade jag tillslut! Hahahah tappade hela bikinitoppen men som tur hann jag dra upp den innan jag kom till ytan igen!! Kan va något av det läskigaste jag gjort! Efter det satte dom ut ett nät på sidan av båten, som var som en båtjacuzzi. Så jag, kellan och Linda hoppade ner och det var sjukt svårt att ta sig upp dit man skulle sitta så man inte flög iväg haha! Tappade nästan trosorna allihopa, plus att min bikinitopp once again lossnade fast jag hade tur som höll i den haha! Och så till en till sak av de läskigaste jag gjort var när man skulle upp från jacuzzin, då skulle man följa ett rep till baksidan av båten. Men eftersom båten gick ganska så snabbt så åker fortfarande bikinitoppen ner så var tvungen att hålla den på plats så hade bara en hand att hålla repet med tills de drog in mig. Trodde jag skulle råka släppa taget och flyta iväg.. sen när dom väl ska dra upp en så håller trosorna på att flyga iväg också, fyfan HAHA! Men jag klarade mig utan en nakenchock, dock tog det sin tid!

Sen åkte vi till Maya beach och snorklade, och träffade också grannarna där haha. Fick också reda på att fotografen på båten, som förövrigt var sjukt snygg, kunde lite svenska så det blev lite pinsamt då vi hade pratat om att han såg bra ut när ha va i närheten hahah.

Efter det såg vi på solnedgången och käkade middag och började åka hemåt. Men innan vi var hemma stannade vi på en plats för ett sista kvällsdopp då snorklade vi lite till för att se de självlysande planktonen under vatten, såå coolt!!!

Sen kom vi i land och nu har vi precis duschat och ska strax möta upp alla för efterfest på dojo där dom ska visa upp alla bilder från turen, gaaash

28-29/10

Igår efter att vi checkat in på the rock så blev det häng i rummet till spöregnet hade lugnat ner sig, då gick vi och kate och åt middag sen blev det hem och göra sig iordning för fest igen! Vi drog upp till grannarna och körde lite lekar sen drog vi till en bar och delade på några buckets! Fanns en bar som hette fightclub tror jag, där gick frivilliga upp oh slogs. sjukt :O

Efter det tog vi våra buckets och gick till stranden där vi hoppade och dansade både på dansgolvet och i havet!! Askul kväll som sen avslutades med pizza för mig, Linda och Luke, så gick vi upp till honom för lite skitsnack och deeptalk!

Idag väckte Linda mig för att hon vill gå till stranden eftersom det var fint väder, så vi gjorde oss iordning, köpte frulle och gick ner och satte oss på stranden! Så hela dan har vi varit där och i havet. Köpte också en utflykt till imorn, då vi ska på en partybåt som tar oss till Maya beach sen massa aktiviteter som snorkling, cliffjumping, kajak och sen på kvällen simma med självlysande plankton haha. Så det ska bli kul!!

Nu har vi precis kommit hem från middagen och planerar att sova lite så vi blir pigga på party senare, jappjapp

Ja, jag gillar katter.

Lenny och Kenny klagar på att jag lägger upp massa bilder på katter. Dom är ju så söta, vill ju dela med mig. Saknar ju Hugo och gucci // evelina_catlover_93

26-27/10

I förrigår så hade vi absolut ingenting att göra, det regnade och hade sig ... så vi satt och kolla lite hostel i koh phi phi men hörde att det var bäst att bara åka dit och hitta ett på plats. Efter det så blev vi så uttråkade så vi tog tuktuk till ett shoppingcenter, som inte hade nåt att erbjuda haha! Eller joo, en hårklippning för kellan och Lenny, själv vågade jag inte hehe. Sen åkte vi hem och gjorde oss iordning för middag. På kvällen sen gick vi på en jättemysig nattmarknaden och efter det kallade sängen på oss!

Igår så packade vi det sista sen åkte vi båt över till koh phi phi. Väl där hade vi ingen aning om var vi skulle bo så vi gick runt lite i värmen med våra tunga väskor tills vi hittade ett billigt hotell. Dock var det mördartrappor upp till rummet och toan var sjukt äcklig, kröp myror överallt, satt flugor på alla väggar och det stank ständigt diarré. BLÄ!

När vi väl packat upp så gick vi runt på ön lite, sen la vi oss en stund på stranden tills det började regna haha, förvånande.. sen gick vi hem, duschade, tog de lugnt, sminka oss och aa typ det haha. Efter det blev det middag och sen hem för förfest på rummet, kände mig sjukt trött och inte alls tagg för party men när vi väl gick utanför hotellet så var det ju massa folk och massa party så då blev humöret på topp igen, så det blev en bucket med strawberry daquiri(?) för oss tre på en bar sen drog vi vidare och dansade på stranden. Och när vi väl började svettas så börjar det regna, typ det bästa på hela kvällen haha! Och såklart innan hemgång blev det pizzaslice till fyllekäk, gött!

SÅ, är man sugen på party åk till phi phi!!!

Idag vaknade vi tidigt, packade ihop våra grejer och checkade ut och gick i spöregnet till hostlet the rock som kate rekommendera och tog ett rum! Glad över att vi valde att inte bo i rum med andra, för fyfan va snuskigt, typ plastsängar haha!!!

24-25/10

Igår gick vi som sagt upp tidigt för att ta buss och båt i nästan 8 timmar till krabi! När vi väl kom dit kändes det som att det inte skulle finnas nåt att göra här men vi hade lite fel. Hostlet vi bor på kostar typ 50kr natten, sjukt billigt och asfräscht!! Efter att vi packat upp och valt sängar i rummet så blev det lunch sen träffade vi på en amerikanare som vi sen gick och åt middag med.

Efter det blev det att göra sig iordning för flip competition(???) nåt ölspel med hostlet, askul var det!

Idag så åkte vi och kate, en tjej från Australien som vi lärde känna igår, till railay beach. Jättefin ö, där vi solade, badade och brände oss haha. Åt också världens godaste chickenkebab!!

Sen åkte vi båt tillbaka till hostlet och duschade av oss all sand och tvättade lite kläder. Sen gick vi fyra ner och åt middag och sen blev jag, kellan och Lenny sugna på massage så då gick vi och fick en varsin thaimassage. Hahah konstigaste på länge!

Ooooch nu vet jag inte vad som väntar, kanske sova tidigt? På söndag drar vi alla fall till koh phi phi!

22-23/10

Igår låg vi och lekte i havet och stekte på stranden på förmiddagen tills det började spöregna haha! Då blev de lunch sen hem för att göra sig iordning sig och ta en powernap. Efter det drog vi till Sweden bar och käka planka, jag iaf, sen blev det förfest med svenskarna som jobbade där. Sjukt trevligt! Sen visade dom oss den rätta vägen till bargatan så drack vi lite sen blev sen hem oh sova.

Idag så åkte vi på båttur där vi fick paddla kajak (aaaaaskul), stanna vid stränder och bada sen snorkla lite. dock var vattnet väldigt grumligt så såg inte så mycket... stannade också på ett ställe där man skulle gå upp för sjuka trappor för att se den blåa lagunen, men det var det värt!

Efter turen åkte vi hem duscha av oss all sand sen gick vi oh åt middag och nu är vi hemma igen! Blir att spela kort och käka gotteri sen somna tidigt, för imorn ska vi upp kl 6 för att checka ut och dra sig vidare mot krabi!!

21/10

Idag tog vi båten till ön koh samui, var asfint väder så satt ute på båten oh sola, så himla skönt! Sen såklart ser vi att vi åker mot ovädret, var alltså inte lika fint väder när vi var framme, så hoppas på bättre imorn!

När vi kom till hostlet blev det bara att packa av sig sen gå och äta och försöka hitta stranden. Inte alls lika nära som vi hade det på förra stället haha :( men iaf, sen gick vi hem, gjorde oss iordning och drack lite cider sen gick vi ut och åt middag!

Efter det tog det en stund innan vi hittade en bar att sätta oss på och efter den baren var det tänkt att vi skulle gå till ice bar som en kille tipsa oss om men när vi väl hittade dit efter nån timmas letande så var det asdyrt inträde så då blev det bara att traska hem igen... Så nu är vi hemma och ska väl hitta på nåt annat roligt!

20/10

Idag blev det upp skapligt för att äta frulle sen hämta tvätten! Sen kom vi hem och det var fint väder, så vi la oss på en sten vid vattnet och sola. Efter det har vi gått och upptäckt stor del av ön känns de som haha, massa grejer som vi missat.. Sen blev det dusch och iordningfix för middag. Min mat var sjuuuukt stark!!! Måste väl försöka vänja mig antar jag.

Efter middagen utforska vi lite mer, blev en strandpromenad i mörkret sen på vägen hem stanna vi på en beachclub och tog en öl medan vi kollade på killar som lekte med eld. Myys! Men nu är vi hemma igen och ska packa det sista sen sova tror jag för imorn åker vi ju till koh samui!!! Wouhu

Hahahhaha juste glömde det roligaste ju, takfläkten ramlade precis ner på Linda hahha. Nae inget att skratta åt, hon fick faktiskt ont..

20/10

18-19/10

Igår blev det upp tidigt för att sen ta oss till busstationen, så åkte vi buss nästan 7 timmar för att komma till chumpon(?) där vi gick på en båt som tog oss till koh Tao. Tiden gick sjukt snabbt!!

När vi var framme hoppade vi på en taxi där man satt på flaket där bak, och han varnade oss inte för grenar eller nånting, så vi var nära på att kanske förlora ögonen eller nåt haha. Tur att man har bra reflexer! Sen kom vi till hotellet, jättemysig liten bungalow som ligger precis vid havet, asfiiiint!

Så då blev det att tag sig ett dopp på direkten sen upp och göra oss iordning för middag! Efter det gick vi hem igen, spelade lite kort och snackade skit! Fick också syn på stööörsta kackerlackan, fyfan va äcklig!!!

Däckade i sängen redan vid 10 medans Lenny och Kenny var på egna äventyr haha.

Idag gick vi upp skapligt för att äta frukost på hotellet, sen gick vi och lämnade klädet på tvätt och efter det blev det käk på en gaturestaurang, syykt gott!!!

Nu har vi precis badat och snart ska jag ta mig en dusch sen får vi se vart vindarna tar oss!

17/10

I natt vaknade vi ännu än gång av att det åska så högt att man kunde tro att det var krig på gång! Sen när vi gick upp spöregnade det fortfarande så fick springa i regnet för att köpa frulle och sen invänta en taxi!

Första taxin vi hoppade in i visste inte vägen till platinum fashion mall som vi ville till, så han släppte av oss i ösregnet, så gick vi till en tuk tuk som ville stanna på massa andra ställen innan platinum så då hoppade vi av igen och hittade en ny tuk tuk som tog oss dit vi ville, dock körde han i stora vattenpölar... blev nerstänkta med vatten. Woop woop!

Väl där så gick vi i några timmar, åt lite sen blev det att åka till siam square shoppingcenter och sen hem igen! Hemma blev det en lång dusch sen ut för att käka middag på pizza hut haha!

Och nu har jag precis packat färdigt väskan för imorgon kl 6 på morgonen tar vi bussen till nåt ställe sen båt över till Koh Tao!!!!

Having a good time

Fick en till rumskamrat på kvällen, en zeelandkille vid namn Mike, jättetrevlig! Och så hade han varit i Koh Tao som vi har bokat resa till nu. Först ville vi till Koh Phanang för att gå på fullmoonparty meeen nästan alla hotell var fullbokade så blev inget med det!

Iaf vaknade i natt av att acn lät så högt, så visade det sig att det var värsta ovädret och så började det blixtra och åska och folk skrek utanför! Sen regnade det nästan lika mycket när vi vakna så tempelutflykten var inte det roligaste jag gjort men helt okej ändå.

Efter trippen så gick vi till shoppingcentret igen och åt, virrade bort oss idag också, tog oss 1 och en halvtimme att komma ut därifrån haha. Så impuls köpte jag ett par skor som visade sig vara sjuuuuuuuukt obekväma så fick köpa ännu ett par......

Sen drog vi tillbaka till hostlet och kollade på film så kom en tjej från Amerika, Jiselle, och joina oss, tog en liten pownernap sen drog vi och Jiselle och åt mat och gick runt lite på stan ännu en gång! Så nu har vi precis kommit tillbaka sitter utanför hostlet med en cider, japp det var det det.

I'll be close behind

Efter en heldag med flygande och åkande hit och dit så var vi äntligen framme i Bangkok i morse, fyfan vilken jäkla bastu asså!!

Så idag har vi kollat runt lite och gått vilse i ett stort shoppingcenter haha! Sen har vi pratat lite om hur vi ska göra efter bangkok och så.

Aja vi mår alla fall bra, har precis ätit god mat på hard rock café och införskaffat oss saronger till morgondagen. Då ska vi kolla på tempel och måste vara nästan helt täckta med kläder för att respektera deras religion!

Living the dream

Hopp, då var vi på G till Asien låå!
Just nu sitter jag, Linda och kellan och chillar på oleary's i Oslo i väntan på flyget till bangkok, dä ä livet ni!

Fifan så kul vi kommer ha, aja haaade