Long time no see

Haha, antingen kommer det här bli ett JÄTTELÅNGT inlägg eller så blir det inte det, sånt som märks helt enkelt.
Vad har hänt sen senast då? 1 år och ett halvt år har sprungit förbi. Just nu pluggar jag till personalvetare i Örebro i alla fall. Senast jag bloggade så sommarjobbade jag på kolmården och hade sökt in till det här programmet till hösten men kom in som reserv några dagar innan skolan började och hade inget boende så jag tackade nej. Sen flög ett halvår förbi, jobbade fortfarande på kolmården och sen kom julafton, juldagen och nyår. Men innan det kom Halloween och den kvällen fick vi säga godnatt till älskade hugoplutten som vi var tvunga att avliva, älskade, älskade knäppiskatt, som jag saknar dig! 
 
Eftersom vi blev så ledsna över Hugos bortgång var vi tvunga att trösta oss med att köpa en ny liten kisse (ingen kommer dock ta Hugos plats såklart) så vi kikade på massa hemsidor och hittade två kattungar som vi tyckte var söta. Så vi åkte och kollade på de två samma dag och kunde inte bestämma oss för vilken vi skulle ha, så vi köpte båda! Men det var inte lika lätt som sagt. De blev dåliga och det resulterade i att jag och mamma fick städa HELA HUSET från topp till tå, ångtvätta allt tyg, tvätta alla kläder, ställa ut så mycket möbler som möjligt i kylan och putsa varenda litet hörn medan katterna var instängda i ett rum några dagar. Och inte nog med det, under den här tiden blev också Gucci dålig, gömde sig i källaren där hon sov hela dagarna och vill inte komma ut. Eftersom jag verkligen inte ville att hon också skulle försvinna från oss så satt jag med henne lite varje dag och försökte få ut henne därifrån och typ tre månader senare var hon nästintill normal. Vilken tur att jag var arbetslös hela den här tiden, haha! 
 
Men till något lite roligare då, juldagen, kommer inte ihåg om vi har festat juldagarna åren innan men det året gjorde vi det, köpte biljetter till Palace, dit nästan alla andra också skulle. Kommer inte ihåg var vi förfesta men FÖR fulla blev vi, allihopa, haha! Vi hade inte betalat inträdet än tror jag och det var ganska dyrt sen blev vi infixade gratis och la allas inträdespengar på helrör istället, ingen bra idé.. tog några (läs: vääldigt många) shots och sen hängde vi på toalettgolvet, ramlade ner för trappor, ramlade på dansgolvet, gick ut och köpte korv (tappade en korv - köpte en ny, tappade den med - gav ändå korvgubben en hundring i dricks haha) och var allmänt jobbiga. Den kvällen/natten var nog mest ett mysterium, men så sjukt rolig.
 
Sen var det ett nytt år, som alltid så är mitt nyårslöfte att börja träna, men det hände inte det där året heller.. dåligt Evelina, dåligt! Sökte även till programmet jag pluggar nu, då med, men det var samma visa då. Kom in som reserv och hittade inget boende, så jag tackade nej. Istället pluggade jag till högskoleprovet som jag ändå fick sämsta poängen på hahaha, och började jobba som enhetsledare på Farmors Kök ännu ett år. Det året var Bamses Värld helt nytt och även Farmors Kök, så vi fick testa på en helt ny och fräsch enhet den sommaren. Gick faktiskt väldigt bra, stod mestadels och gjorde potatismos och sås om dagarna. På den fria tiden blev det mycket lek i solen och många, alldeles för många AW:s haha. Jag hade även till den här hösten sökt programmet som jag pluggar nu men också till Event Management i Varberg. Fick reda på att jag kom in i Varberg så sökte massvis med boenden där, åkte till och med dit över dagen med brorsan och kollade på stugor som skulle hyras ut. Fick dock ingen av dem, men hade en plan om att bo hos Micha i Götelaborg och pendla om det krisa. I slutet på sommaren så kom jag in som reserv i Örebro (tredje gången gilt) så jag mailade första bästa blocketannons och hyresvärden ringde upp mig nästan direkt efter och sa att jag fick boendet! Så då var det bara att sluta på Kolmården, packa väskan och flytta till Örebro. 
 
Så nu är jag inne på min andra termin, alltså det är sjukt så fort tiden går. Det senaste halvåret har det hänt för mycket roliga saker för att komma ihåg så jag får sammanfatta det kort: har mest pluggat då, festat och hängt med alla nya vänner man skaffat sig! Trivs som fisken i vattnet och ångrar inte en sekund att jag började plugga här!! 
 
Ska väl som jag alltid skriver, försöka blogga mer, men tills dess - salong, mes amis!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0