12-13/12

I förrigår kom vi till kuta igen, checkade in på samma hotell som vi hade innan eftersom vi gillade det. Och just det på vägen tillbaka så gick båda mina skor sönder.. så var tvungen att akut köpa ett par nya. Så ropar en säljare, som antagligen såg att jag behövde skor då jag gick barfota i regnet, "skor, 10 000!!!" (Typ 5 SEK) åhfan billigt tänkte jag så går dit, så säger han "en sko kostar 10 000, ska du ha båda blir det 20 000.." asso haha, vem fan köper bara en sko?!?! Aja, slog till på dom. Visade sig vara ett par skor av märket ballibong (hahaha) och var aningen förstora och skavde som fan!

Efter det gick vi och åt på favoritrestaurangen sen hem för kortspel!

Igår så gick vi upp skapligt för att lägga oss vi poolen sen blev vi rastlösa och kom på idén att vi skulle försöka hitta stranden, men istället hittade vi ett shoppingcenter som hade bio, så vi gick på filmen homefront, sjukt bra!!! 

Idag så hade vi bokat en taxi som skulle ta oss till lite olika ställen i Bali. Vi fick se ett ställe där de vävde grejer(?) och målade tryck på tyg, guld och silver affär, stora målningar, ett fint tempel, massa risfält, en vulkan, ett ställe där de gjorde kaffe utav bajs från en konstig kattart och olika kryddor, se lite av staden ubud och slutligen gick vi på någon balinesisk dans/pjäs. Tråkigaste jag varit med om haha, dansade lika segt som sengångare och sjöng nåt konstigt som man blev helt cp av att lyssna på.. sen åkte vi hem igen!! Så det har varit en händelserik dag för oss minsann! 

Juste blev också en pinsam tystnad när vi frågade chauffören om han råkat köra på en hund nån gång (de springer fritt här överallt) då fick vi iallafall det här svaret "jag brukar köra på hundar på natten, då tar jag hem den, sparkar ihjäl den, sen blir det soppa utav den. :| 
Han åt katter också (!!!!!) 

Nu har vi iaf precis ätit lite nudels och kört lite kort så nu är det sleepytajm! Imorn blir det poolhäng, kanske shopping och sen utgång!! Woop woop, ska bli skönt att platta håret och sminka sig.

Herrå




Kommentarer
Postat av: frögge

det blev lite WTF-feeling på det här inlägget ...

2013-12-14 @ 15:30:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0