Life is what happens while you're busy making your excuses.

aee, så himla tråkigt man kan ha det.. har pluggat ytterst lite sen så gav jag upp hehe :D nu har jag suttit och läst lite i bloggen och såg den där listan då man skulle skriva om nåt varje dag, typ första dan "presentera dig själv" osv. haha jag kom bara till dag ett sen blev det inget mer med det, men jag skrev faktiskt i slutet av inlägget "jag tänker inte skriva om alla dem här sakerna,.. men det kommer väl upp nåt nån gång :D jappjapp", såååå nu bara 5 månader senare kan jag skriva om det sjukaste jag gjort, baara för att jag inte orkar plugga! :D

Det sjukaste jag har gjort

det känns som det finns mkt sjuka saker man har gjort men glömt bort.. så det sjukaste jag gjort i år är iaf spanien med kellan och emma helt klart haha, fast sjukast var hemresan eller aa inte själva hemresan utan tiden innan. 

dagen började med att vi gick till playa del ingles och åt mcdonalds till frulle, sen la vi oss på stranden och sola lite, då min baksida av kroppen blev alldeles för mkt brunare än min framsida haha, sen så tror jag det va den dagen "OJ" blev vårat favoritord, vi skulle ta oss till taxin för att åka till en marknad eller var det va, så går emma och kellan framför mig så ser emma en läskig svart dvärg på andra sidan vägen så säger hon OJ! så kollar kellan också oh bah OJ!, så jag som går bakom bah "vad ojar ni åt!" så kollar jag åt vänster och ser honom oh bah OJ! hahah, kanske inte låter så kul, men det vare! iaf vi tog taxin till marknaden där vi trodde affären zara skulle finnas, men det var tydligen inte där så vi gick och leta efter den ett bra tag, såg även några norskar vi festat med några dagar innan, haha som jag råka skrika lite till kellan och emma om så norskarna hörde.. hehe, sen gick vi vilse i playa del ingles för att kellan så gärna ville hitta affären zara! alla var kissnödiga, eller mest jag som nästan kissa på mig.. och vi visste inte var vi kunde hitta en toalett, men det gjorde vi tillslut! efter det gick vi mot vad vi trodde var stranden, för skulle vi kommit till stranden skulle vi hittat hem igen, men det vi trodde va stranden var verkligen inte det.. utan det var inte ens i närheten av stranden, så vi började leta efter taxi, vilket tog ett tag, men sen kom vi oskadda hem iaf, hahah

hemma i lägenheten hos linda och jimmy slappa vi lite och duscha och så, sen eftersom det var den natten vi skulle ta flyget hem och inte visste var bussen skulle komma och hämta oss så fick linda beskriva vägen dit. så när vi var färdigfixade så gick vi dit och kolla för att vara på den säkra sidan, trodde vi.. haha, sen tog vi taxi in till kasbah för ännu en barrunda, träffade även norskarna där igen, blev bjudna på mycket drinkar eftersom det var happy hour och sen av olika norskar, sen tappar vi bort varandra, men jag hittar emma så vi springer runt bland alla barer för att hitta kellan som var spårlöst försvunnen haha.. sen så satte jag mig på marken med even, norsken och beklaga mig lite över att kellan var borta och då kommer hon haha, sen så börjar kl närma sig 3 så vi måste säga adjö till våra norgekompizar och ta taxi till grabbarna grus en sista gång för att emma ville träffa hästpojken, och PRECIS när vi ska ta taxin så hoppar den där 25 årige norsken som följde efter mig ur en taxi.. och fråga om vi skulle stanna kvar.. men det kunde vi ju inte.. vilken TUR!! haha, asso en jäkla tajming också, och ganska coolt! men iaf sen så åker vi till grabbarna grus, och springer över vägen men jag och emma stannar en stund och vilar på räcket mellan vägarna haha.. fejnt! sen går vi in och frågar efter hästpojken, men han var inte där så emma fick lämna en lapp hih! sen väntar vi på taxi igen och åker till san augustin centrum, hoppar av och tänker att vi ska ta en genväg tillbaka till linda och jimmy, men den vägen var ju inte så värst fräsch.. hoppa upp på en mur sen gräva sig i lera upp till vägen, najs! haha 

sen väl hemma igen så tar vi våra väskor, lite halvt onyktra och jag skriver en lapp till linda och jimmy som tack att vi fick bo där en vecka, sen traskar vi till stället där vi tror att bussen ska komma, i regnet och mitt i natten, kl var väl 4, halv 5 kanske (?) sen sätter vi oss på en parkbänk och jag somnar och kelsey är törstig så hon släcker törsten på ett ganska fiffigt sätt.. hahahh ae vi ska inte gå in på detaljer. men iaf så sitter vi där i regnet och bussen har inte kommit än, så vi ringer till ving, men dem tycks inte komma med något bra svar så går det typ 40 min och bussen har fortfarande inte kommit, vi får panik och springer och letar efter en busshållsplats och fortsätter att ringa till ving.. sen så säger dem att vi står på FEL STÄLLE?!?! vafan, så vi springer asso verkligen springer till närmaste hotell som dem sa åt oss att göra och be om hjälp i receptionen.. men såklart var hotellet stängt?! så ser vi busshållsplasten på andra sidan vägen så vi tar våra väskor och kuuutar och ser en buss, inte den vi skulle åkt med men en annan.. men den åkte precis förbi oss.. det va regnigt och sent på natten på gran canaria och vi hade missat bussen till flyget haha.. asso fatta va arga vi va. trodde jag skulle dö. men iaf vi ber kellan stå kvar med väskorna så stack jag och emma och leta efter taxi, så hittar vi en som vi vinkar till, han stannar in och emma öppnar dörren och pekar bort mot kelsey stänger dörren igen, så springer jag och emma i full fart brevid taxin (kändes väldigt töntigt, men endå lite film liknade, lixom lite hjälteaktigt sprang vi) iaf så slänger vi in resväskorna in i taxin och så ber vi chaffören att köra oss så snabbt som möjligt till flygplatsen.. men gaten hade ju stängt så vi visste ju inte om vi skulle kunna komma in iaf, men kellan ringde ving och dem skulle se till så att vi kom på iaf, som tur va.. asso mitt hjärta i taxin!! trodde jag skulle dö om och om igen, sen när vi hade stannat vi flyget så hade vi ju såklart inte pengar och han tog inte kort.. så emma och han gick och tog ut pengar sen så satte vi oss och vänta på flyget.. ae det var det sjukaste jag vart med om på länge.. tro att man inte skulle komma hem igen! haha

ojoj vilken lång text, men aa det va den sista dan på gran canaria iaf! lite bilder från den också här:

mcdonalds till frulle!
solning på g
på marknaden och letade efter zara
kissnödig tjej
glada tjejer som hittade toa tillslut
här bakom staketet trodde vi stranden skulle vara, haha .. men njaaaaa
påväg till där vi tror bussen ska komma och hämta oss senare xD

och så barrundaaaa!!








Kommentarer
Postat av: Honho

Rolig resa :) Tur att ni hittade toaletten till slut, Måste varit jobbigt speciellt om det var kö?

2012-05-05 @ 18:05:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0